18 July 2008

Segalanya bermula di sini...

Sebuah helikopter kawalan jauh yang kubeli di Jalan Pasar KL berharga RM 80 menjadi mangsa pertama belasahanku. Amat kecewa kerana aku gagal menerbangkannya gara-gara tak tahu untuk setting dan tak tahu mengendalikannya secara betul..

Bagaikan tidak mengenal lelah, kucuba juga menerbangkannya. Hampir setiap petang selepas pulang dari kerja, pasti aku akan ke padang berhampiran rumah dengan ditemani anak-anakku. Hampir putus asa kerana aku masih gagal menerbangkan helikopter tersebut walaupun berulang kali ku cuba menerbangkannya...

Namun semua itu tinggal sejarah. Perkenalanku dengan geng BTHO terutama JefRC dan Mr Loo telah banyak membantu aku mengenai teknik2 yang betul untuk mengendalikan sebuah helikopter kawalan jauh. Terima kasih tidak terhingga kepada dua insan ini....
Juga terima kasih tak terhingga kepada sdr Umran kerana beliaulah orang pertama yang mengajar aku tentang cara2 untuk 'setting up'sesebuah heli sebelum ianya boleh diterbangkan...

No comments: